Zoeken in deze blog

dinsdag, september 1

De eerste Kerstkaart, hohoho!




Deze kerstkaart is vrij eenvoudig te maken en kun je makkelijk in " productie"  nemen. Hiermee bedoel ik dat je op simpele wijze een heleboel onderdelen kunt maken en die dan in een keer op een aantal voorbereide basiskaarten kunt plakken. Heerlijk voor als je een stel kaarten moet maken, lopende band werk is immers sneller dan aparte kaarten maken en hoeft niet saai te zijn. 

Ik heb gebruik gemaakt van een halve A4 in Smoky Slate : gesneden op 14.9 cm en gerild op 10.5. Daarop heb ik een laagje whisper white wat net een strookje smaller is dan het grijze basisgedeelte (normaal heb ik prezieze afmetingen, maar ik heb nu een restje gebruikt! Het paste zo mooi). Onderop heb ik een sentimentje gestempeld in Cherry Cobbler uit de Festive Fireplace stempelset. Deze is per 1 september (dus vanaf vandaag! Yay!) voor iedereen te bestellen!

Na het stempelen heb ik het papier in de Lucky Stars embossingfolder geplaatst, maar zo dat het gestempelde randje er onderuit piepte en niet meeliep in de embossingfolder. Hieronder kun je de details goed zien. 

In smoky slate heb ik met de Festival of Trees stempel set een tweetal bomen gestempeld en die met de Cherry Cobbler kleur versierd met de slingerstempel. Daarna heb ik met de bijpassende punch de stempels uitgestanst en een extra boompje gestanst uit zilver glitterpapier. Deze heb ik in het midden geplakt met een stel dimensionals en de gestempelde boompjes heb ik vervolgens aan weerszijden geplakt. De zijkanten gaan onder het zilveren boompje door, zo blijft de dimensie mooi behouden. 

Ter afsluiting heb ik met ons mooie kerstlint aan de zijkant een versiering gemaakt en vervolgens het whisper white geplakt op de smoky slate kaartbasis. Er zijn mensen die hierbij de voorkeur geven aan Tombow lijm (dan heb je ruimte om heen en weer te schuiven met je papier) en anderen kiezen juist voor sticky strip of tear and tape (geen last van natte lijm en alles blijft plat). Ik denk dat je hier zelf moet experimenteren om tot de voor jouw juiste lijmcombinatie te komen. Maar er zijn ergere dingen om te doen dan uitvinden op welke manier je het liefste kaarten maakt toch?
Zelf ben ik erachter dat ik het liefst een klein beetje Tombow gebruik.... juist omdat ik dan wat tijd heb om heen en weer te schuiven met de laagjes. 

Voor nu weer een fijne dag gewenst. Ik zal deze week niet veel posten, omdat ik een paar dagen onderweg ben. Maar je kunt uiteraard altijd een mailtje sturen als je vragen hebt of een bestelling zou willen plaatsen!

Hartelijke groeten, 
Liane


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen