Zoeken in deze blog

dinsdag, juli 28

Birthday Banner Kaart


Goedemiddag allemaal!

Vandaag heb ik een verjaardagskaart voor mijn MiL oftewel schoonmoeder gemaakt. Ik had zin in vrolijke zomerkleurtjes en bloemen en heb gewerkt naar een voorbeeld van The Stampin' Schach.  Ik zelf heb gebruik gemaakt van 
  • Age Awareness stempelset en Papillon Potpourri
  • Real Red, Whisper White cardstock en Pool Party DSP  en een restje gebloemde DSP uit de voorjaarscatalogus. Dit laatste kun je natuurlijk vervangen door een mooi stukje uit de nieuwe catalogus. 
  • Real Red inkt
  • Banner Triple punch en Bitty Butterfly punch
  • een restje witte cardstock
  • wat glitter uit mijn persoonlijke voorraad
Maak een tentkaart door een halve, Whisper White A4 in de lengte doormidden te vouwen.

Snijd de volgende stukken cardstock:
·         Rose Red 10 x 14 cm
·         Pool Party dsp 9.5 x 13.5 cm
·         Banners van  rose red 5.5 x 11 cm en 5.5 x 9 cm
·         Gebloemd dsp 5 x 10.5 cm 
·         Wit 5 x 8.5 cm
·         Wat witte restjes voor de vlindertjes



De banner triple punch draai je om en je voert de cardstock en dsp voor de banners erin. Voor de stukjes die niet helemaal in de breedte van de punch passen, is een mooi trucje: je zorgt ervoor dat de onderkant van de banner in de punch wordt geschoven totdat de zijkanten gelijk vallen met de zijkant van de punch. (zie de foto…. Op dit moment zegt een foto meer dan duizend woorden geloof ik…) en dan punch je er een mooie, gelijkmatige driehoek in!




Op de kleine witte banner heb ik met de ballon uit de Age awareness stempelset een ballon gestempeld met rose red inkt.
De binnenkant
Plak  nu het groene dsp op het grootste stuk rose red en maak de banners door op kleine roze banner een witte banner te plakken en op de grootste roze banner de banner van gebloemd dsp. Doe dit op je gevoel en zorg dat het roze overal mooi uitsteekt als randje. En bedenk: het zijn handgemaakte kaarten, soms is er wel eens iets scheef of niet helemaal gelijkmatig verdeeld. Dat mag!


Op het restje wit heb ik drie kleine vlindertjes gestempeld met de Papillon Potpourri set, daarna heb ik ze uitgestanst met de Bitty Butterfly punch. De lijfjes zijn versierd met een glimmertje dat ik nog had in een roze kleur maar uiteraard kun je daar ook een (aantal) strasssteentje(s) op plakken. ">Zelf vind ik het een vrolijke kaart geworden en eigenlijk was hij met een kwartiertje klaar…dus een mooie optie voor een kaart die op korte termijn gemaakt moet worden!

De voorkant, kant en klaar

Onderaan dit berichtje vind je de lijst van benodigde spulletjes, die je eventueel ook zelf kunt aanschaffen. Je mij altijd een mailtje sturen met jouw bestelling en ik maak het voor je in orde. 

Ik wens jullie een hele fijne dag, en geniet van de zon die af en toe schijnt!


Built for Free Using: My Stampin Blog

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen